مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 13:062023-11-21پزشكي

خبر خوب| بومی سازی ماده ای که در پیوند قرنیه استفاده می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، یکی از شرکت های دانش بنیان  واقع در پارک علم و فناوری استان فارس است توانسته محصولی متفاوت تولید و ارائه کند.

این شرکت دانش بنیان توانسته با تحقیق و تلاش فراوان ماده ای به نام هیالورونیک اسید با وزن های ملکولی متفاوت را برای اولین بار در ایران تولید کنند و در محصولات مختلف از جمله سرم های آبرسان، کرم های آرایشی و بهداشتی ، پیوند قرنیه و سرنگ های تزریقی مفاصل استفاده کنند .

به منظور آشنایی بیشتر با این مجموعه با یکی از اعضای آن به گفتگو پرداختیم، او ابتدا به معرفی خود پرداخت و  گفت:اصغر پارسایی، متولد 1363 و اهل شیراز، استاد دانشگاه شیراز، زند و زرقان و مدیرعامل شرکت رایان نوین پژوهان پارس هستم.

دکترای علوم و تحقیقات و تولید هیالورونیک اسید برای اولین بار در ایران او از سوابق و مدارک تحصیلی اش سخن گفت و افزود:  لیسانس رشته سلولی ملکولی را در سال 87 درجهرم و ارشد ژنتیک و دکترا رشته ژنتیک ملکولی را از دانشگاه تهران سال 92 و 95 دریافت کردم.

وی درخصوص این محصولات و ایده اولیه این کار  نیز توضیح داد و اضافه کرد: ما به تولید هیالورونیک اسید با وزن های مولکولی مختلف میپردازیم که  برای اولین بار در ایران تولید شده و فناوری تولید آنرا بومی سازی کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوب| بومی سازی ماده ای که در پیوند قرنیه استفاده می شود

خبر خوب| بومی سازی ماده ای که در پیوند قرنیه استفاده می شود